zondag 20 mei 2012

Aan de nagellak!

Hoihoi allemaal!

We zijn momenteel eigenlijk niet zo hard bezig met uitgebreide frutsels..
Mijn moeder had wel een hele mooie boek-kaart gemaakt in de vakantie met Saskia voor de verjaardag van een nicht van ons. Helaas zijn we die alleen vergeten te fotograferen voordat ie de deur uit ging! Was niet zo slim van ons, hihi. Gelukkig vond mijn nicht de kaart wel supermooi. (Was tie ook)

De enige frutsels waar ik eigenlijk altijd wel mee bezig ben, zijn mijn nagellakdesigns.
Hier heb ik tenminste geen hele middag voor nodig, hihi. Vaak zoek ik tussendoor even een plaatje op internet op om na te maken, of verzin zelf iets wat bij mijn kleding past.

Hieronder de 4 (naar mijn mening) leukste designs van de afgelopen weken:

Gympies:

Krulletjes:

Marine:

Mondriaan:


Achter mijn laatste design, van Mondriaan, zit ook nog een verhaaltje:
Ik ben met mijn cluster van Kunst Algemeen naar het gemeentemuseum van Den Haag geweest. Mijn kunst-leraar is namelijk helemaal weg van Mondriaan en in dit museum hangen allerlei werken van hem. De dag voor de excursie zag mijn leraar tijdens de les een ander nagellakdesign op mijn nagels zitten. Voor de grap zei hij toen dat ik, als ik een nagellakdesign in mondriaan-stijl zou maken, een punt extra zou krijgen op mijn eerstvolgende cijfer. Deze kans heb ik natuurlijk met beide handen aangegrepen en zo kwam dit design tot stand. De leraar moest erg lachen de volgende dag, hihi. (Dat puntje extra is trouwens nooit toegevoegd hoor, maar het ging om het idee natuurlijk.. ;))

De andere designs zijn trouwens wel allemaal van internet nage-aapt hoor..
Maar soms was dat al moeilijk zat eigenlijk.

Tot de volgende x maar weer, en hopelijk hebben we dan in de tussentijd weer wat vrije tijd gehad om kaarten te maken.
Groetjes,
Mirjam

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Mirjam
Wat een kunstwerkjes op je nagels,vind ze super mooi.Vooral de mondriaan zal wel heel wat droogtijd tussen zitten.Groetjes Joke

Unknown zei

Hoi Mirjam,
Wat een kunstwerken zijn het weer geworden, echt prachtig. Helaas ging de deal niet door met de leraar, maar toch leuk.
Jammer dat jullie vergeten zijn foto's te maken van de boekkaart, hij was zo mooi geworden. Vroeg me al af waar de foto's bleven.
Groetjes Saskia