donderdag 9 mei 2013

Een blommig vaasje

Hallo allemaal,

Eindelijk weer even tijd om een nieuw blog te plaatsen. Met alle drukte hier thuis ontbreekt soms de tijd.
Ondertussen knutsel ik zeker wel: vooral haken. Dat pakt wat sneller en legt wat sneller weg.
Ik ben met een groot project bezig en daarnaast maak ik kleine dingen.
Eerst maar eens mijn projectje via het boekje van José Bianca: Haken in stijl.
Hierin stonden prachtige vaasjes gehaakt om wasbolletjes.
Hier het resultaat:
Het was erg leuk om te maken. Hieronder nog even één van de vaasjes van dichtbij. De roosjes maak je door een ketting van 21 vasten te haken, dan 1 keer vaste. Dan haak je op deze ketting een toer vasten.
Hierna keren en dan haak je steeds 7 losse  die je om de twee vaste met een halve vaste aan de vorige toer haakt.
Hierna keer je weer terug en haak je in de bogen die zijn ontstaan weer vasten.
Als laatste rol je dit op en naai je het vast.
Ik ben weer benieuwd wat jullie er van vinden. Dank je wel voor je patroon José Bianca!

Liek

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een prachtige vaasjes en de bloemetjes komen er zo leuk erop te liggen.Groetjes Joke